Pleidooi voor plaatsen kanon Bolwerk

"Gerrit Jan Valk van het CDA en Ruud Lek van de VVD willen de historische waarde van het onlangs feestelijk opgeleverde Bolwerk verhogen met een kanon. Zij vragen het college van Delft daarom om een historisch kanon op het Bolwerk te plaatsen.

De beide politici menen dat een dergelijk kanon doet denken aan de tijd dat Delft vanaf het Bolwerk tegen vijandige legers werd verdedigd. Ze vinden boven dien dat een kanon een ‘eye catcher’ is voor inwoners en toeristen die arriveren of vertrekken bij het station." (Bron: Stadsradio Delft)

"Gerrit Jan Valk (CDA) en Ruud Lek (VVD) vragen het stadsbestuur om de historische waarde van het Bolwerk in Delft zichtbaar te maken door het plaatsen van een oud kanon. Het zal niet alleen herinneringen terugbrengen aan de tijd dat vanaf het Bolwerk Delft verdedigd werd tegen vijandige legers, maar ook een 'eye catcher' zijn voor inwoners en reizigers die naar het station gaan." (Bron: Delft op Zondag)

"Het pas opnieuw gebouwde Bolwerk naast het station in Delft vraagt om een echt kanon. Dat vinden de raadsleden Gerrit Jan Valk (CDA) en Ruud Lek (VVD). Zij vragen het college om 'de historische waarde van het Bolwerk zichtbaar te maken door het plaatsen van een kanon'. Volgens hen kan er zo ook een eyecatcher voor de stad bij komen." (Bron: AD Delft, 6 februari 2018)