Dimitri van Rijn verkozen tot lijsttrekker van de Delftse VVD

Op 6 oktober hebben de leden van de Delftse VVD Dimitri van Rijn verkozen tot lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen 2022. Daarmee is gekozen voor iemand met ervaring, visie en die de Delftenaar centraal stelt.

Van Rijn heeft zich de afgelopen jaren ingezet voor een beter Delft. Eerst als commissielid, daarna als raadslid en nu als fractievoorzitter van de Delftse VVD. “Als fractievoorzitter heb ik samen met mijn fractie de afgelopen jaren de basis gelegd voor een brede Volkspartij. Wij hebben met succes realistische oplossingen aangedragen voor de grote maatschappelijke uitdagingen waar Delft voor staat: of het nu gaat om wonen, afval, energietransitie of economie”, aldus Van Rijn.

De afgelopen raadsperiode zat de Delftse VVD in de coalitie. Van Rijn heeft samen met zijn fractie gestreden voor het niet onnodig in de schulden jagen van ondernemers. Dankzij de Delftse VVD is de OZB tussen 2018 en 2022 niet gestegen, behoudens inflatie, wat niet alle gemeenten kunnen zeggen. Daarnaast wordt er gestuurd op beleid dat werkt en waar rekening is gehouden met de belangen van de Delftenaren. Denk hierbij aan beleid rondom de energietransitie, afvalscheiding en het parkeerbeleid.
Van Rijn: “Mensen in de stad zijn klaar met de autobezitter pesten, afvalscheiden tot ze een ons wegen of het niet kunnen vinden van een passende woning of baan. Delftenaren zijn klaar met een politiek die niet goed naar ze luistert. De Delftenaar is klaar voor de Volkspartij Voor Delft.”

Als kleine coalitiepartij heeft de Delftse VVD buitengewoon veel impact en strijden we voor compromissen die goed zijn voor de Delftenaar. De ambitie reikt echter verder. Van Rijn: “Met drie zetels hebben we vooral kunnen bijsturen. Nu willen wij het beleid voor Delft gaan bepalen. De tijd is rijp voor verandering.”

De partij heeft er alle vertrouwen in dat Van Rijn een goede stem is voor de Delftenaar. “Wij als VVD zijn er voor de mensen”, zegt Van Rijn. “Als lijsttrekker ga ik voor een goede verkiezingsuitslag bij de aankomende gemeenteraadsverkiezingen. Laten we samen werken aan de toekomst waarin de Delftenaar centraal staat. Kies straks lokaal liberaal!”