VVD Delft zet lokale ondernemers in het zonnetje

Op de Dag van de Ondernemer zet de VVD Delft lokale ondernemers in het zonnetje. Raadsleden Dimitri van Rijn, Miranda Voogt en Tessa van den Berg gingen langs bij onder anderen Doppio, de Visbanken, Bodde Translations en InzamelHelden.

Miranda Voogt reikte een blijk van waardering uit aan Harmen van der Laan. De Delftse Van der Laan is eigenaar van KopieKoffie, de kopieer- en koffiezaak in de Buitenhof. Een vernieuwend en innovatief concept gericht op ontmoeting en sociale cohesie. Je kunt er terecht voor een flexwerkplek, een professioneel bereide flat white, latte macchiato, een goed gesprek of gewoon een printje uitdraaien.

Volgende week bestaat Kopie Koffie precies 1 jaar en wordt de opening gevierd met aanwezigheid van onze Burgemeester Marja van Bijsterveldt. Ondernemer Van de Laan had een aantal jaar gelden de droom een sociale onderneming te starten. Die droom is een jaar geleden werkelijkheid geworden doordat hij de kans kreeg om het pand waar hij nu in zit te huren.

Met zijn onderneming brengt Van der Laan reuring en levendigheid in de wijk. Het is een plek waar mensen elkaar ontmoeten en waar zij als medewerker een waardevolle daginvulling kunnen hebben. Van der Laan is een echte ondernemer, toch is voor hem ook het sociale element heel erg belangrijk. Het verder op weg helpen van mensen uit de wijk vanuit een gelijkwaardige basis is zijn drijfveer. s

Met zijn onderneming vervult hij in de Buitenhof een brugfunctie naar hulpverlening. Daarbij probeert hij maximale sociale impact op een financieel gezonde manier, zonder subsidie, te bereiken. De persoonlijke  aandacht, de scherpe prijs/kwaliteit is een belangrijke service die Van der Laan te bieden heeft.