10,000 extra banen voor Delft

Delft gaat hard groeien komende jaren, er zijn plannen om komende twintig jaar 15,000 extra woningen te bouwen. Voor deze nieuwe Delftenaren moeten er ook banen komen, en hier zijn dus ook plannen voor uitgewerkt. De komende jaren wordt er ruimte voor 10,000 extra banen gereserveerd.

Op het kaartje hierboven wordt weergegeven waar deze banen moeten komen. Als VVD Delft maken we ons er voor hard dat dit banen worden op ieder niveau, zodat er voor elke Delftenaar geschikt werk is. Dit kan door in te zetten op High-Tech maakindustrie, zodat de uitvindingen die op de TU ontwikkeld worden ook in Delft gemaakt worden. Een mooi voorbeeld hiervan is het bedrijf CEAD dat industriƫle 3d-printers maakt en waar wij op 12 februari op werkbezoek zijn geweest. Dit zorgt voor banen op zowel MBO, HBO als Universitair niveau.

Daarnaast zetten we ons er voor in dat de nieuwe industriegebieden goed bereikbaar worden, dit maakt de gebieden aantrekkelijker voor ondernemers om zich er te vestigen maar ook voor de toekomstige werknemers is het veel fijner als ze makkelijk van en naar hun werk kunnen komen.

En als laatste gaan we als VVD er op sturen dat deze ambitie wordt gerealiseerd. De taak waar Delft voor staat de komende jaren is groot en het is heel belangrijk dat met de toename van het aantal woningen het aantal werkplaatsen meegroeit voor een economisch gezonde stad.

Casper Kroes
Commissielid Economie, Financiƫn en Bestuur VVD Delft