Delftse ondernemers kleuren samen Delfts Blauw

Delft kleurt met de blauwe lopers! Waarschijnlijk heeft u het zelf al gezien, maar voor veel Delftse ondernemers ligt er momenteel een Blauwe Loper voor de deur. Niet alleen in de binnenstad, maar bijvoorbeeld ook in de Hoven. Het is een mooie manier om de Delftenaren te laten zien dat de ondernemers weer geopend zijn.

De coronacrisis raakt ons allemaal in Delft. We zitten allemaal thuis. Niet omdat we dat met z’n allen willen, maar omdat we dat nou eenmaal moeten om de druk op de zorg onder controle te houden. Het is belangrijk dat wij samen zorgen voor de gezondheid van anderen en van onszelf. Maar deze maatregelen om elkaar te beschermen hebben ook een prijs. De impact op al onze Delftse ondernemers en hun bedrijven is groot. Maar zij staan er niet alleen voor.

Nu de maatregelen versoepeld worden starten zij ook hun bedrijven weer op en gaan de deuren open. Mondjesmaat wordt het steeds drukker op straat. Het is belangrijk dat Delftse ondernemers deze coronacrisis overleven en er sterker uitkomen. Deze midden en klein bedrijven zijn belangrijk voor onze economie en zorgen voor werkgelegenheid. Onder andere zij maken dat Delft zo’n mooie stad is. De VVD-fractie zet zich in voor onze Delftse ondernemers. Enerzijds hebben wij bij het college aangedrongen op een verlaging van de financiële lasten. Zo worden de precario-en reclamebelasting voor 2020 ingetrokken! Anderzijds roepen wij op om alle Delftse ondernemers te ondersteunen.  Koop daarom je biertje of je pizza bij een Delftse ondernemer. Ook franchiseondernemingen, zoals de Domino’s, Papa John’s en de New York Pizza, zijn echte Delftse ondernemers. Daarom willen wij de Delftse franchiseondernemingen ook niet in hun hemdje laten staan.

Dus vandaar: koop bij onze Delftse ondernemers en steun hen. Alleen samen komen we door deze coronacrisis heen.

Avinash Krishnasing
Commissielid Ruimte & Verkeer VVD Delft