Basistraining gemeenteraad

Een basistraining voor alle (toekomstige) raadsleden die de introductietraining al hebben gevolgd. Wat zijn de belangrijke elementen in de omgeving van een raadslid? Hoe ziet het politieke handwerk eruit? Welke middelen staan ter beschikking van een raadslid? Wat zijn de belangen en behoeften van een fractie en wat houdt fractiediscipline in?

We leren de verschillende omgevingsfactoren van een raadslid noemen en geven inzicht in de context en samenhang van deze factoren. Daarnaast biedt de training inzicht in het politieke handwerk en de verschillende instrumenten die worden gebruikt binnen de gemeenteraad. Tot slot behandelen we de ins and outs van een fractie en de rol die een ieder daarin heeft.

Kosten: EUR 15 (Bedrag overmaken op IBAN NL14RABO0160281245 t.n.v. VVD Delft o.v.v. basistraining gemeenteraad + je naam)
Locatie en tijd: Boterhuis (Markt 15-17a, feestzaal via wenteltrap), dinsdag 10 oktober, 19.30-22.00 uur
Aanmelden: mail het bestuur, t.a.v. F.M.C. Heijnen, bestuur@vvddelft.nl. Er is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar, inschrijving op volgorde van binnenkomst