Politiek Café Kernenergie en Energietransitie

De VVD heeft eind 2020 in het verkiezingsprogramma gezet zich vol in te zetten voor kernenergie om de klimaatdoelen van Parijs te halen. Toch zijn er nog voldoende aandachtspunten op dit onderwerp; is kernenergie wel veilig? Kunnen we het betaalbaar maken? Wat zijn de voordelen en nadelen?

Nederland is volop bezig met de transitie naar een CO2-neutrale energievoorziening in 2050. Dit vraagt om een grote verandering in de manier waarop we energie opwekken voor elektriciteit, transport, lage-temperatuur warmte (verwarming) en hoge-temperatuur warmte (procesindustrie). Deze klimaatopgave is enorm, we kunnen het ons niet veroorloven om op voorhand opties uit te sluiten.

Daarom organiseert de VVD Delft in samenwerking met het thematisch netwerk Liberaal Groen een digitaal Politiek Café met:

• Jan Leen Kloosterman, professor kernenergie aan de TU Delft
  • Silvio Erkens, Tweede Kamerlid (VVD) en woordvoerder klimaat & energiebeleid
  • Frans Rooijers, directeur CE Delft (onderzoek- en adviesbureau voor duurzaamheid)

Deelnemers aan dit digitale politiek café gaan tevens met stellingen en polls interactief aan de slag! Kortom, het belooft een leerzame en interessante avond te worden.

Politiek Café Kernenergie en Energietransitie
Wanneer? Woensdagavond 30 juni a.s.
Hoe laat? Van 20.00 uur tot 21.30 uur
Hoe? Digitaal, via Zoom

Ben je geïnteresseerd? Meld je dan aan via deze link!