▶Reistijd moet niet langer zijn dan nodig.
Er is een goede doorstroming van het
verkeer voor fiets, auto en openbaar
vervoer. Mobiliteit wordt per wijk
bepaald; maatwerk per wijk levert de
beste oplossingen op.
▶ Achterstallig onderhoud van wegen en
bruggen wordt snel aangepakt. De
Hoogbrug is bijvoorbeeld al veel te
lang afgesloten. Zoiets mag niet meer
voorkomen.
▶ Over wegwerkzaamheden en
wegafsluitingen wordt tijdig en
duidelijk gecommuniceerd. Onderhoud
moet in één keer gebeuren om
overlast te beperken. Alternatieve
routes worden helder aangegeven.
▶ Straten en wijken worden veilig
ingericht, in het bijzonder in de buurt
van scholen en sportverenigingen. Dit
gebeurt in samenwerking met politie,
ouders en buurtbewoners.
▶ Er wordt gehandhaafd op roekeloos
rijgedrag. Scheurende bezorgfietsenen scooters leiden regelmatig tot
gevaarlijke situaties en moeten
worden aangepakt.
▶ Een ondergrondse fietsenstalling in de
binnenstad is een oplossing voor het
grote tekort aan fietsparkeerplaatsen.
Indien betaalbaar, wordt bij grote
renovatiewerkzaamheden in het
centrum een ondergrondse
fietsenstalling gebouwd.
▶ Wees- en zwerffietsen worden actief
verwijderd. Een fiets mag maximaal
twee weken worden geparkeerd op
dezelfde plek.
▶ De Harnaschpolder moet goed
bereikbaar zijn met de auto. Daarom
moet de verkeersknip tussen de
Kristalweg en Hoefslagendreef
verdwijnen. Tot die tijd blijven
ontheffingen ruimhartig verleend
worden aan bijvoorbeeld bewoners,
ondernemers, artsen, thuiszorg en
mantelzorgers.
▶ We willen dat verkeer zo min mogelijk
hoeft om te rijden. Daarom willen we
het autoluwe gebied en de milieuzone
niet verder uitbreiden.
▶ Het is belangrijk dat het openbaar
vervoer van goede kwaliteit is, met een
goede verbinding tussen stad en
regio. Daarin zien we de voordelen van
innovatieve en kostenefficiënte
vormen van openbaar vervoer, zoals
mobility as a service en deelscooters
en -fietsen (deelmobiliteit).
▶ Bij ov-knooppunten wordt gezorgd
voor voldoende fietsenstallingen.
▶ Tram 19 moet zo snel mogelijk gaan
rijden naar de campus van de TU Delft
en verder.
▶ Er moet een razendsnelle ovverbinding naar Rotterdam The Hague
Airport komen, bijvoorbeeld door het
doortrekken van tramlijn 19.
Waar vervoer vlot van A naar B gaat
We gaan naar werk, bij vrienden en familie op bezoek of wandelen een rondje in onze buurt om de hond uit te laten. We verplaatsen ons allemaal voortdurend. Hoe we ons ook verplaatsen: het is fijn om zonder al te veel gedoe van A naar B te komen. Dat de doorstroming goed is, je niet in de file staat om de stad uit te komen en je op tijd bent bij je afspraak. En het is bovenal belangrijk dat verkeersituaties veilig zijn voor voetganger, fietser en automobilist. Voor ons is iedereen gelijkwaardig!