De effecten van de nieuwe A4 in Delft

Op donderdag 10 maart is de A4 tussen Delft en Schiedam officieel geopend. In Delft hebben we al enige tijd de effecten van de nieuwe weg mogen ervaren, zowel de vermindering van de files op de A13, als de klachten over toegenomen geluidsoverlast in de Buitenhof en ook in Tanthof.

Afgelopen dinsdag heeft de VVD in de raadscommissie Ruimte en Verkeer aan wethouder Harpe gevraagd wat hij concreet doet naar aanleiding van de klachten over de toegenomen geluidsoverlast in met name de Buitenhof, maar ook in Tanthof. De wethouder heeft naar aanleiding van onze vragen bevestigd dat er klachten bekend zijn en heeft uitgezocht dat de geluidswal naast Buitenhof niet hoog genoeg is. Hij gaat met Rijkswaterstaat in overleg om dit te herstellen.

En nu de filevorming op de A13 is afgenomen, zou dit ook effect moeten hebben op het verkeer dat via omliggende wegen de files probeert te vermijden. Wethouder Harpe heeft beloofd om te kijken of de maatregelen voor het sluipverkeer van de A13 nog zinvol zijn. In Delft gaat het om de poller op de Rijksstraatweg. Er komt in overleg met de bewoners een proef met het buiten werking stellen van de poller op Rijksstraatweg en er wordt gekeken wat dat met het verkeer doet. Met omliggende gemeenten wordt contact opgenomen. De commissie ontvangt hierover nog nader bericht.

Linda Böcker
Raadslid VVD