Laden en lossen in de binnenstad

In de commissievergadering Ruimte en Verkeer van 11 oktober jl. stond het laden in de Delftse binnenstad op de agenda. Het college werkt aan een protocol logistiek om in stappen het zwaar verkeer voor laden en lossen uit de binnenstad te weren. Het is zoeken naar de juiste balans.

In de commissievergadering Ruimte en Verkeer van 11 oktober jl. stond het laden in de Delftse binnenstad op de agenda. Het college werkt aan een protocol logistiek om in stappen het zwaar verkeer voor laden en lossen uit de binnenstad te weren. Op zich is de VVD daar een voorstander van, want er rijden nu hele grote vrachtwagens door de stad. Dat past eigenlijk helemaal niet in onze historische binnenstad of op de grachten.

Aan de andere kant moet er ook gewerkt worden en voor de winkels en horeca hoort daar een goede bevoorrading bij. Het is dus zoeken naar de juiste balans. Het voorstel is nu om met venstertijden te gaan werken in de ochtenduren van 7 tot 12 uur en een goede monitoring te starten. Het college werkt de plannen de komende maanden verder uit en daarna praten we in de commissie verder over de uitwerking.

De VVD houdt de plannen goed in de gaten. Wordt vervolgd dus.

Linda Böcker
Raadslid VVD Delft