Politiek café met Mark Harbers

Afgelopen maandag, 21 oktober 2016, was Mark Harbers bij ons te gast in ons Politiek Café. Rond een uur of acht begon Café Van 9 tot Zeven vol te lopen. Rond half negen begon Mark Harbers met een korte terugblik op vier jaar Kamerwerkzaamheden en een uiteenzetting van zijn ambities voor de komende regeerperiode. Daarna was er volop ruimte voor vragen en discussie tussen de Delftse VVD-leden en Mark.

Mark Harbers is de nummer 8 op de VVD advieskandidatenlijst voor de Tweede Kamerverkiezingen van 2017. Daarnaast is hij lid van de Tweede Kamer sinds 1 december 2009. Mark woont in Rotterdam en was daar lange tijd politiek actief. Van 2007-2009 als wethouder voor Economie, Haven en Milieu en daarvoor van 2002-2007 als lid van de gemeenteraad (sinds 2006 als fractievoorzitter). Eerder, tijdens zijn studententijd, maakte hij deel uit van de deelgemeenteraad Kralingen-Crooswijk (1992-1998).

Er waren veel vragen uit de zaal. Hoe moet het verder met de euro, hoe ziet de VVD-Tweede Kamerfractie deze ontwikkelingen. Daarnaast waren er vragen over defensie, verkeer en vervoer, softdrugsbeleid en vele andere. Op al deze vragen heeft Mark een positief en opgewekt verhaal. Er zijn vele goede stappen gezet op gebied van de euro, bij defensie is de trend gebroken van bezuinigingen naar investeringen en er zijn vele investeringen gedaan in onze wegen. Daarnaast is de inzet voor komende periode dat alle Nederlanders de vruchten gaan plukken van het gevoerde beleid.

Naast Mark waren ook de Delftse leden aanwezig die op de advieskandidatenlijst staan: Bart Smals (nr. 48) en Linda Böcker (nr. 68). Ook zij hebben volop meegedaan aan de discussie en willen er voor gaan zorgen dat iedereen in Nederland ook echt gaat voelen dat het beter gaat.

Het politiek café werd afgesloten met een drankje en een bitterbal waarbij iedereen voldoende ruimte had om één op één met Mark Harbers, Bart Smals of Linda Böcker te spreken.