• Prioriteiten aan de Rotterdamseweg

07 februari − De raad van Delft heeft uitgebreid gesproken over een tuin aan de Rotterdamseweg. Even later wordt dezelfde tijd besteed aan het zeer uitgebreide plan voor Schieoevers. Voor ons maar weer eens het bewijs dat het heel lastig is om de ogen op de bal te houden. Lees verder

• Werken boven wonen op Schieoevers

06 februari − De beste sociale voorziening is een baan en dat is precies waar de VVD werk van maakt. Delft kent zo’n 3600 werkzoekenden met een uitkering. Deze mensen hebben een verschillende opleidingsachtergrond en zijn op zoek naar een baan in Delft. Door de ligging en aanwezige milieuruimte biedt Schieoevers plaats aan maakbedrijven met banen op ieder niveau, van academisch geschoolden tot praktisch opgeleiden. Lees verder

• Meer balans in de Delftse woningmarkt

05 februari − De VVD vindt het belangrijk dat Delftenaren in Delft kunnen wonen. Hiervoor is het belangrijk dat de gemeente inzet op doorstroom. Op dit moment zit de woningmarkt helemaal op slot. Wij willen dat er weer beweging komt in de vastzittende Delftse woningmarkt. Lees verder

• Sluiting Club Caesar en coffeeshop The Game: de burgemeester beslist

15 december − Afgelopen donderdag werd de burgemeester gevraagd naar de huidige situatie van coffeeshop The Game in de Breestraat, die inmiddels al enige weken wéér gesloten is. En dat niet alleen: er werd ook gevraagd naar de sluiting van Club Caesar, gesloten per eind november. Had de burgemeester zich laten verleiden om in reactie op een incident meteen het slot op de deur te gooien? Nee, zo luidde haar stellige antwoord. Lees verder

• Door Financiële Winkel nog verder in de malaise

27 november − De VVD Delft is geschrokken van de berichtgeving over een onderzoek naar misstanden bij de Financiële Winkel van Delft. In dat bericht staat dat tientallen mensen gedupeerd zijn door fouten bij schuldhulpverlening in Delft. De VVD Delft wil dat iedereen die bij de Financiële Winkel aanklopt erop moet kunnen vertrouwen daar de juiste informatie krijgen, op tijd wordt geholpen, schulden afnemen en verdere schulden worden voorkomen. Lees verder

• Avalex: omgekeerd inzamelen = verkeerd inzamelen?

06 november − In de wijken Harnaschpolder en Hof van Delft wordt sinds enkele maanden ervaring opgedaan met "het nieuwe inzamelen" (HNI). De gedachte is dat wanneer je het lastig maakt voor inwoners om restafval weg te brengen, ze minder restafval zullen produceren. Het tegendeel is waar. Lees verder

• Kansen voor Yperstraat en Yperdek?

22 september − Misschien kent u de plek wel. Het ligt in het centrum verscholen tussen het Bastiaansplein en de Beestenmarkt en er staat een groot stalen parkeerdek. Daarachter een kleine speeltuin en ernaast bedrijven voor autohuur, autoreparatie en een kale bouwvlakte. Al met al oogt het rommelig en zijn er hangjongeren. En dus heeft onder meer de VVD aan het college gevraag of dit gebied rond Yperstraat en Yperdek niet beter verdient en welke kansen er zijn. Lees verder

• Gewoon de prijs vragen die er voor staat: heel normaal toch?!

20 september − Lees de schoolboeken er maar op na: een gemeenteraad zoekt het contact met inwoners, bepaalt waar het met de gemeente heen moet en controleert het bestuur. Drie heldere taken dus. Goed controleren kan volgens mij alleen als het college volledig en transparant is. Over wat hij precies aan resultaten heeft behaald én hoeveel geld dat heeft gekost. Lees verder

• Beste raadsleden van Delft, laten we Delft niet vergeten

18 september − Het was zover, ik mocht voor de eerste keer het woord voeren in de commissievergadering Sociaal Domein en Wonen. Ik heb er dan ook lang naar uitgekeken. In de staart van afgelopen periode (2014-2018) heeft het toenmalig College van B&W een koersdocument opgesteld waarin het probeert op te sommen wat de ambities zijn van de gemeente Delft voor onderwijs. In deze commissievergadering kwam naar voren dat het document geen echt doel of oorzaak heeft. Lees verder

• Oud-raadslid Marc Koster van Groos overleden